H&M is na de introductie van Arket nog niet klaar met het introduceren van nieuwe merken. Volgend jaar wordt opnieuw een merk gelanceerd, zo maakt de Zweedse modeketen bekend bij de publicatie van zijn kwartaalcijfers.
Het creëren en lanceren van nieuwe merken is volgens H&M een belangrijk onderdeel van de groeistrategie. Eerder werden al Cos, Weekday, Cheap Monday, Monki en & Other Stories geïntroduceerd. Arket ging vorige maand nog open in Londen en is inmiddels ook in Kopenhagen en Brussel gevestigd. Verder is het merk in achttien landen in Europa online te koop. Arket is volgens de retailer ‘succesvol ontvangen’.
H&M zag zijn omzet in het derde kwartaal met vijf procent oplopen naar omgerekend 6,2 miljard euro. De online omzet groeide naar eigen zeggen opnieuw ‘hard en winstgevend’. In sommige markten wordt al 25 tot dertig procent online verkocht. De online groei kon de verminderde traffic naar de winkels in de belangrijkste markten echter niet volledig compenseren, stelt ceo Karl-Johan Persson. “Dat leidt ertoe dat we de verkooptargets voor dit jaar voorlopig niet halen.”
Verder zag H&M de winst in het derde kwartaal, dat eind augustus afliep, terugvallen van 658 naar 523 miljoen euro. Het modeconcern zegt onder meer grote kortingen te hebben gegeven om klaar te zijn voor het herfstseizoen.
Reacties 0