Meer conversie, een jonger publiek aantrekken én behoud van regiofunctie: Co-Creatie Buro en haar zusje etalagebureau Buro Beerbaum kregen de uitdaging om weidewinkel Eskter Mode & Wonen een nieuwe boost te geven. Met een winkelconcept welke beter aansluit bij de dertigers en veertigers in het noorden.
Leens, een kleine plaats in Noordwest Groningen waar nog geen tweeduizend mensen wonen. Maar wel een dorp met een kernfunctie in de gemeente. En al meer dan honderd jaar de plek waar de familie Ekster zijn winkel heeft.
Hoewel de modewinkel zich ook richt op dertigers en veertigers, zag Ekster zijn klandizie de afgelopen jaren steeds iets verouderen. Dus dacht Ekster Mode & Wonen aan verbouwingsplannen. Wat dat precies was, kwam naar voren in een gesprek met Buro Beerbaum, gespecialiseerd in etaleren, visual merchandising en styling. “We raakten al gauw in een eerlijk gesprek over hoe de gehele winkel overkomt: van de kleurstellingen, zichtlijnen en het logo tot de staat van het onderhoud”, zegt Theo Huijbreghts.
Rebranding Plan van aanpak
Door een duidelijke kleurstelling en een nieuw logo, ontworpen door Co- Creatie Buro, wordt daarbij gezorgd voor een uniforme en herkenbare merkuitstraling. Huijbreghts wijst ook op het nieuwe vlekkenplan. Door de routing te analyseren, is er inzicht in de zichtlijnen, focuspunten en hotspots”. Je wordt nu op onverwachte plekken verrast en geïnspireerd”, vat Ekster samen.
Benieuwd naar het resultaat van de rebranding? Lees het complete artikel in de oktobereditie van RetailTrends.
Come create with us
Je hebt reclamebureaus en je hebt Co-Creatie Buro. Het bureau voor visuele marketing en communicatie met een grote liefde voor retail. Bij ons staat alles in het teken van samenwerken en doen we uit puur enthousiasme net dat stapje extra. Waarom? Simpel; passie voor ons vak, de liefde voor merken en altijd op zoek naar het beste.
Benieuwd geworden? Come watch our corporate video.
Reacties 0