Een beautyketen die zowel millennials als generatie Z aanspreekt. Forever 21 zag er een gat in de markt in en besloot daarom het concept Riley Rose te ontwikkelen. De eerste vestiging is vorige week geopend in Glendale Galleria Mall in Los Angeles.
Riley Rose komt uit de koker van Linda en Esther Chang, de dochters van de oprichters van Forever 21. De zussen zijn al langere tijd betrokken bij de marketing en visuele merchandising van de modeketen, maar voelden dat er iets miste. Een concept dat Racked omschrijft als een mengeling tussen Ulta, Urban Outfitters en Nyx moet dat gat opvullen. De eerste winkel biedt over zo'n 550 vierkante meter een mix van onder meer make-up en huidproducten en badartikelen, maar ook non-beautyitems als woondecoratie en zoete lekkernijen.
Technologie ontbreekt ook niet bij Riley Rose. Zo zijn er make-upstations waar klanten selfies kunnen maken. Als ze die taggen met #RileyRose, verschijnt de foto op een live feed die op schermen in de winkel wordt getoond. Verder zijn er iPads met beautytips en handleidingen voor verschillende behandelingen. De bijbehorende webshop die volgende maand live gaat zal niet het volledige winkelassortiment bevatten, omdat Riley Rose consumenten juist wil aanmoedigen de winkel te bezoeken voor de juiste ervaring.
Riley Rose opent naar verwachting nog zo'n twaalf winkels dit jaar, gevolgd door nog eens drie in 2018. Uiteindelijk zien de zussen Chang zelfs ruimte voor honderden vestigingen.
Reacties 0