Coolblue neemt meer bezorgingen in eigen handen

Coolblue neemt meer bezorgingen in eigen handen

Coolblue is op zoek naar duizend extra bezorgers voor zijn dienst CoolblueBezorgt. Daarmee wil de retailer naar eigen zeggen nog meer witgoedleveringen zelf in handen nemen.

Coolblue rijdt inmiddels met honderd eigen bezorgbusjes en levert al het grootste deel van de witgoedbestellingen zelf. CoolblueBezorgt behaalt met een NPS van 75 procent de hoogste klanttevredenheid van alle afdelingen binnen het bedrijf. Coolblue zoekt nieuwe bezorgers voor de regionale witgoeddepots in Rotterdam, Tilburg, Utrecht en Amsterdam. 

Dit jaar nam Coolblue al 250 nieuwe bezorgers aan, maar het aantal bestellingen van grote pakketten groeit veel harder, zegt de elektronicaretailer. Naast wasmachines, drogers en koelkasten bezorgt Coolblue ook grote tv’s en inbouwapparatuur via zijn eigen bezorgservice. "Bij het afleveren van deze grote producten kom je bij klanten over de vloer en dat is heel persoonlijk", aldus ceo Pieter Zwart. "Dit geeft ons de kans om iets extra’s te doen."

CooblueBezorgt werd in juni vorig jaar gelanceerd en dit jaar uitgerold naar België. Coolblue liet eerder weten de toevoeging van andere productcategorieën niet uit te sluiten.
 

Reacties

Doet me denken aan (toen nog) postorderaar Termeulen. Anton Dreesmann was zeer geinteresseerd in de aankoop van dit bedrijf m.n. vanwege de grote vloot bezorgers die vertrouwd waren met de Termeulen klant.
Getuigde van visie, maar als zo vaak, zijn tijd te ver vooruit. Geldt ook voor de destijds grote food aanbieder SRV. Zou in modern jasje in grote behoefte kunnen voorzien en een mooie opstap zijn naar het ondernemerschap. Rethinking van 'wat geweest is' loont en leidt niet zelden tot nieuwe business modellen....

Geplaatst door Ton Bos op 5 oktober 2017 om 10:59

Laatste nieuws









RetailTrends