Dit is het koffiepaleis van Lavazza

Dit is het koffiepaleis van Lavazza

Koffiemerk Lavazza bestaat al sinds 1895, is marktleider in thuisland Italië en wereldwijd actief. De hoogste tijd dus voor een eigen flagshipstore. Die opende vorige maand zijn deuren in Milaan, waar Lavazza naar eigen zeggen koffie aanbiedt op een manier zoals die nog nooit vertoond is.

Het koffievlaggenschip is gevestigd aan Piazza San Fedele in het centrum van de stad. De winkel is verdeeld in vier delen. De bezoeker begint zijn reis in de Coffee Design-area, waar koffie en food bij elkaar komen in verschillende nieuwe combinaties. Daarvoor heeft Lavazza hulp gekregen van verschillende internationale topkoks. De volgende ruimte is Fresh Roasted gedoopt, en laat klanten kennismaken met de kunst van het branden en mengen van koffiebonen.

In de Caffetteria Corner kunnen bezoekers zich verschillende Lavazza-varianten laten serveren, met zowel historische recepten als lokale 'herinterpretaties' van de espresso. De Slow Coffee-area is gewijd aan de verschillende zetmethoden van koffie, van het klassieke kenmerkende espressopotje tot een hippe cold brew. Maar het meest opvallende element in de winkel is misschien nog wel de kroonluchter die de centrale koffiebar verlicht. De vorm daarvan is geïnspireerd op een enorme koffieboon, bestaande uit 640 afzonderlijke boontjes in twee verschillende maten.

De opening in Milaan maakt deel uit van een bredere strategie om het Lavazza-imago op te vijzelen, zegt vice chairman Giuseppe Lavazza. "Dit is de eerste stap in een process van meer winkelopeningen in onze belangrijkste markten." 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!