Koffiemerk Lavazza bestaat al sinds 1895, is marktleider in thuisland Italië en wereldwijd actief. De hoogste tijd dus voor een eigen flagshipstore. Die opende vorige maand zijn deuren in Milaan, waar Lavazza naar eigen zeggen koffie aanbiedt op een manier zoals die nog nooit vertoond is.
Het koffievlaggenschip is gevestigd aan Piazza San Fedele in het centrum van de stad. De winkel is verdeeld in vier delen. De bezoeker begint zijn reis in de Coffee Design-area, waar koffie en food bij elkaar komen in verschillende nieuwe combinaties. Daarvoor heeft Lavazza hulp gekregen van verschillende internationale topkoks. De volgende ruimte is Fresh Roasted gedoopt, en laat klanten kennismaken met de kunst van het branden en mengen van koffiebonen.
In de Caffetteria Corner kunnen bezoekers zich verschillende Lavazza-varianten laten serveren, met zowel historische recepten als lokale 'herinterpretaties' van de espresso. De Slow Coffee-area is gewijd aan de verschillende zetmethoden van koffie, van het klassieke kenmerkende espressopotje tot een hippe cold brew. Maar het meest opvallende element in de winkel is misschien nog wel de kroonluchter die de centrale koffiebar verlicht. De vorm daarvan is geïnspireerd op een enorme koffieboon, bestaande uit 640 afzonderlijke boontjes in twee verschillende maten.
De opening in Milaan maakt deel uit van een bredere strategie om het Lavazza-imago op te vijzelen, zegt vice chairman Giuseppe Lavazza. "Dit is de eerste stap in een process van meer winkelopeningen in onze belangrijkste markten."
Reacties 0