Het beste van RetailTrends: week 40

Het beste van RetailTrends: week 40

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Meer omzet met méér Zwarte Piet, gratis tasjes, gratis parkeren en mínder genderneutrale kleding
Alle meningen moeten gehoord worden, vindt Hans van Tellingen. Maar winkeliers moeten zich volgens hem niet afwenden van de grootste groepen ‘gewone’ Nederlanders. 

Zo kijken tien toppers uit de retail naar de toekomst
John C. Jay, Bart Karis, Peter Hinssen, Ryan Gellert, Philip Mountford, Doug Stephens, Jan Brouwer, Rachel Shechtman, Mikael Söderlindh en Daniel Ropers: wat is hun visie op de toekomst van retail? Tien quotes.

Wanneer je klanten moet negeren
Waar fysieke nabijheid van personeel voor de ene klant absoluut uit den boze is, stelt de andere het zeer op prijs. Carol Esmark en Stephanie Noble van de Amerikaanse Academy of Marketing Science gingen hiermee aan de slag. Zij onderzochten de invloed van fysieke nabijheid op de winkelvloer. Moet de verkoper afstand houden of juist dichtbij gaan staan? Ze kwamen tot verrassende inzichten, samengevat in vier do’s and don’ts.

Coolblue, de reddende engel van New Babylon?
Van een walhalla voor gezondheidsfreaks tot een fietsenstalling: New Babylon kreeg de afgelopen maanden de nodige reddingsboeien toegeworpen. Dat Coolblue nu een levenslijn uitgooit naar het leeggelopen winkelcentrum komt als een verrassing. Een verstandige zet?

Redt TK Maxx het nu wel in Nederland?
TK Maxx verdween begin deze eeuw na een verblijf van slechts drie jaar uit de Nederlandse winkelstraten, maar maakte in 2015 een comeback. Inmiddels nadert de opening van de achtste winkel. Heeft TK Maxx nu wel kans van slagen?

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!