Voormalig formule- en marketingdirecteur Robert Bohemen van Blokker heeft een nieuwe werkgever. Hij is begonnen als chief marketing officer van TomTom, zo laat het navigatiebedrijf weten.
Bohemen is door TomTom in de arm genomen vanwege zijn ervaring in het leiden van digitale en transformatieprojecten. Voor Blokker Holding was hij werkzaam als cmo bij de Bijenkorf, terwijl hij ook marketingfuncties vervulde bij Vodafone, Agilent Technologies en Hewlett-Packard.
Bij TomTom krijgt Bohemen de verantwoordelijkheid over het merk, de bedrijfscommunicatie en alle marketing en communicatie gerelateerde activiteiten. Zijn voornaamste taak om de positie als toonaangevend navigatietechnologiemerk te versterken. Daarbij wordt vooral gekeken naar de b2b-activiteiten, die volgens topman Harold Goddijn de afgelopen jaren hard zijn gegroeid en waar TomTom het ‘momentum’ te pakken heeft. “Nu is het tijd om onze marketingmogelijkheden uit te breiden en die boodschap te versterken.”
Bohemen vertrok begin dit jaar bij Blokker na onenigheid over het gevoerde beleid. Een kort geding over zijn ontslag ging uiteindelijk niet door. De winkelketen stelde vorige maand Bas Verheijen, medeoprichter van Picnic, aan als zijn opvolger.
Dick Mulder 11 okt, 10:26
Theo Terdu 10 okt, 12:11