Zo zet Louis Vuitton zijn roots in het zonnetje

Zo zet Louis Vuitton zijn roots in het zonnetje

In de Parijse wijk waar ‘meneer’ Louis Vuitton ruim 160 jaar geleden zijn eerste winkel opende, heeft het modehuis een indrukwekkende flagshipstore geopend. Aan Place Vendôme in het centrum van de Franse hoofdstad zijn twee historische panden samengevoegd en volgestopt met de volledige collectie van Louis Vuitton, van tassen tot juwelen en van schoenen tot parfum.

In een van de straten rondom Place Vendôme werd in 1854 de eerste winkel geopend door ambachtsman Louis Vuitton. Architect Peter Marino is verantwoordelijk voor het nieuwe onderkomen, dat in totaal veertienhonderd vierkante meter en vier verdiepingen telt. De oorspronkelijke gevel is niet alleen behouden, maar ook voorzien van een in het oog springende gouden zon met spiraalvormige metalen stralen.

Bezoekers vinden niet alleen de volledige collectie van Louis Vuitton, maar ook unieke items die speciaal voor de nieuwe flagshipstore zijn gemaakt. Het pand beschikt onder meer over twee ateliers – Haute Joaillerie en Rare & Exceptionnel – waar items op maat worden gemaakt. Verder is de meubelcollectie Objets Nomades er te koop. Het is voor het eerst dat deze verzameling woonartikelen ergens permanent in de winkel ligt.

Op de tweede verdieping heeft Louis Vuitton ruimte gemaakt – Appartement – waar klanten producten in een privésetting kunnen bekijken. Daarnaast zijn er kunstwerken te bewonderen en aan te schaffen. Daarbij gaat het om een selectie van 33 hedendaagse werken van onder meer Laurent Grasso, Yan Pei Ming en Stephen Sprouse, waarvan sommige speciaal voor de flagshipstore van Louis Vuitton zijn gemaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in