Runnersworld neemt winkels op de schop

Runnersworld neemt winkels op de schop

Runnersworld verbouwt begin volgend jaar de eerste winkels om zijn nieuwe positionering kracht bij te zetten. Daarnaast wordt ook het merkenbeleid aangepast, vertelt formulemanager Bas van der Krogt tegenover RetailTrends.

Runnersworld richt zich met de slogan ‘Kom jezelf tegen’ vooral op beginnende lopers. De herpositionering betekent een fundamentele verandering van de formule, die momenteel 28 winkels in ons land telt. “Waar we ons jarenlang hebben gefocust op de producten, draait het nu meer om de sport hardlopen”, aldus Van der Krogt.

Het nieuwe winkelconcept is volgens de formulemanager net uitgetekend. Hoe het eruit komt te zien laat hij nog in het midden. “We willen bereiken dat we het gesprek aan kunnen gaan met klanten, om daarna pas naar de schoenen te kijken. Samen staren naar de schappen is er straks niet meer bij.”

Runnersworld werkt verder aan een nieuwe webshop, waarbij de producten meer ‘op een voetstuk komen te staan’. E-commerce heeft echter geen prioriteit, vertelt hij. “We hebben het liefst dat mensen naar de winkel komen om te passen.”

Van der Krogt gaat op RetailTrends dieper in op de nieuwe positionering van Runnersworld.

RetailTrends