Lucardi ziet ruimte voor tientallen nieuwe winkels

Lucardi kan zeker nog 35 nieuwe vestigingen aan zijn winkelbestand toevoegen. De juweliersketen wil zoveel mogelijk op fietsafstand van zijn klanten zitten, zei directeur Theo Koomen vorige week tijdens het event It’s in the Mix.

Lucardi heeft dit jaar tot nu toe vijf nieuwe winkels geopend, waarmee het totaal op 101 komt. Alle nieuwe vestigingen zijn volgens Koomen winstgevend. De retailer heeft al filialen door het land en ziet zijn witte vlekken voornamelijk in kleinere steden, waaronder Meppel, Sneek en Venray. “Ook onze leveranciers vinden het belangrijk dat we dicht bij de klant zitten”, aldus Koomen.

Hoewel het aantal winkelbezoekers al jaren daalt, is het aantal kopende klanten volgens de directeur stabiel. De conversie laat daardoor een stijgende lijn zien en bereikt naar verwachting binnen enkele jaren de twintig procent. “Wie vandaag de dag in je winkel komt, heeft zijn portemonnee open”, zegt Koomen.

Lucardi boekte het afgelopen boekjaar een omzet van 43 miljoen euro en verwacht te kunnen doorgroeien naar 48 miljoen. Met name de 598 duizend loyale klanten zijn belangrijk, met een aandeel van 36 procent in de totale omzet.

Op RetailTrends wordt onder meer ingegaan op de onlinestrategie van Lucardi en de intensieve samenwerking met fabrikanten.
 

Reacties

Zelden hoor je uit de mond van retailers dat het beleid mede gebaseerd is op leverancierswensen. Het getuigt van realiteitszin en moed hier openlijk voor uit te komen. Het voorkomt bovendien dat leveranciers al te gemakkelijk besluiten zelf maar te gaan retailen omdat ze hun doelen niet denken te kunnen bereiken met eigengereide en margevretende retailbedrijven.....

Geplaatst door Ton Bos op 11 oktober 2017 om 18:36

Laatste nieuws

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...