Tot nu toe moesten we het bij Mall of the Netherlands doen met artist impressions. De opvolger van winkelcentrum Leidsenhage opent pas in 2019 zijn deuren en op die plek is nu niet veel meer te zien dan een bouwput. Toch is het sinds kort mogelijk om een tastbaar voorproefje te krijgen van wat het grootste winkelcentrum van ons land moet worden. Eigenaar Unibail-Rodamco zette in Bergen op Zoom en Dordrecht ‘mock-ups’ van de gevel en delen van het interieur neer.
De locaties voor de mock-ups zijn niet geheel toevallig gekozen. In Bergen op Zoom is die gevestigd op bedrijventerrein Concrete Valley, bij het bedrijf dat ook de echte gevel voor Mall of the Netherlands produceert. In Dordrecht, waar een gedeelte van de binnenhal werd nagebouwd, ging het vooral om de beschikbaarheid van een hal met voldoende hoogte: minimaal dertien meter.
De mock-up in Dordrecht is inmiddels afgebroken, maar die in Bergen op Zoom staat er nog en dat blijft ook zo. “Potentiële huurders kunnen dan vast een indruk krijgen van hoe het eruit komt te zien”, legt projectleider Teun Koek uit. “Ook fungeert het als een soort visitekaartje voor consumenten.”
De Parijse directie van Unibail-Rodamco heeft inmiddels een kijkje genomen in Bergen op Zoom en zijn oordeel gegeven. “Over de gevel waren ze eigenlijk helemaal tevreden”, vertelt Koek. “Ook over het interieur waren ze positief, al mochten sommige elementen daar nog wat spectaculairder worden uitgevoerd.” Voor de Fresh-markt is zelfs nog een derde mock-up gemaakt, nabij Leidsenhage zelf. Die ruimte fungeert tevens als informatiecentrum voor consumenten en de ‘nep’-versmarkt blijft daar te zien totdat het echte winkelcentrum zijn deuren opent.
Reacties 0