Dit is de merktempel van Lego

Dit is de merktempel van Lego

Lego opende een jaar geleden in Londen nog zijn grootste flagshipstore, met zo'n negenhonderd vierkante meter. Maar het speelhuis dat het nu in zijn thuisbasis Billund heeft neergezet slaat alles. Het twaalfduizend vierkante meter tellende visitekaartje is dan ook heel wat meer dan een winkel.

Het gebouw ziet er van de buitenkant uit alsof 21 enorme legoblokken op elkaar gestapeld zijn. Binnen zijn nog eens 25 miljoen Legosteentjes te vinden, onder meer in de verschillende bouwwerken. Zo is er de 'tree of creativity', een van de grootste Lego-bouwwerken ooit gemaakt, die al goed is voor meer dan zes miljoen gekleurde blokjes.

Het hart van 'Home of the Brick', zoals de Lego-tempel is gedoopt, bestaat uit een experiencecenter met vier verschillende speelzones. Die hebben elk een eigen kleur, die voor een aspect binnen het spelen en leren staan. De rode gebieden zijn voor creativiteit, blauw staat voor cognitieve vaardigheden, groen voor sociale en geel voor emotionele aspecten. Daarnaast biedt het complex onderdak aan drie restaurants, een conferentieruimte, een publieke ruimte onder de naam 'Lego Square' en natuurlijk een winkel. Daarnaast zijn er meerdere dakterrassen en speeltuinen.

Lego verwacht 250 duizend bezoekers per jaar. Naast gezinnen en schoolklassen verwacht het speelgoedmerk ook grote aantallen 'AFOLs' (Adult Fans of Lego). Om de ervaring voor bezoekers zo overweldigend mogelijk te maken en grote drukte en rijen te voorkomen, moet een bezoek vooraf worden gereserveerd. 

Reacties 1


manolo scheers 11 jan, 16:01

super cool

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!