Zalando richt pijlen op de beautybranche

Zalando richt pijlen op de beautybranche

Zalando gaat vanaf volgend jaar ook beautyproducten verkopen in zijn webshop. Komende lente start de Duitse etailer met de verkoop van onder meer cosmetica, huidverzorgingsartikelen en parfum, te beginnen in eigen land.

Zalando introduceert naar eigen zeggen een volledige productlijn met verschillende prijspunten. Het assortiment geldt als aanvulling op zijn bestaande kledingaanbod. Na een succesvolle opstartfase worden de beautyproducten ook in andere markten verkocht. “De uitbreiding naar de beautymarkt is een natuurlijke volgende stap en weerspiegelt de vraag van onze klanten”, stelt co-ceo Rubin Ritter.

De Duitse modeverkoper maakt verder bekend dat de omzet in het derde kwartaal net boven de miljard euro uitkomt. De groei ligt tussen de 27,5 en 29,5 procent, zo blijkt uit de voorlopige cijfers. “We blijven onze groeistrategie op volle snelheid uitvoeren en marktaandeel winnen”, aldus Ritter. 

De investeringen in onder meer technologie en de logistieke infrastructuur heeft zijn weerslag op de winstcijfers van Zalando. Zo komt de aangepaste ebit en de bijbehorende marge rond het nulpunt uit. Over de eerste negen maanden van dit jaar ligt de aangepaste ebit en marge op respectievelijk zo’n honderd miljoen euro en een kleine drie procent. Een jaar eerder was Zalando nog goed voor 121 miljoen euro en een marge van 4,7 procent. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends