AliExpress bereikt maandelijks miljoenen Nederlanders

AliExpress bereikt maandelijks miljoenen Nederlanders

AliExpress heeft zijn bereik in ons land in twee jaar tijd meer dan verdubbeld. De Chinese webwinkel trok vorige maand ruim 4,2 miljoen consumenten uit Nederland. Dat blijkt uit de online bereikcijfers van GfK.

De marktonderzoeker merkt op dat 29,3 procent van alle Nederlanders van 13 jaar of ouder AliExpress weet te vinden. De app wint daarbij snel aan populariteit. Afgelopen september was meer dan zeventig procent van alle bezoeken afkomstig via de app.

AliExpress heeft volgens GfK een breed publiek: zowel 13- en 14-jarigen als consumenten tussen de 35 en 49 jaar weten de webwinkel van Alibaba goed te vinden. Van die laatste groep bracht 36 procent vorige maand een bezoek aan AliExpress. In vergelijking met spelers als bol.com, Coolblue, Wehkamp en Amazon – die relatief veel hoger opgeleiden bereiken – heeft AliExpress zijn hoogste bereik onder middelbaar opgeleiden.

Alleen Marktplaats en bol.com trekken als etailer een groter publiek dan AliExpress. Beide platforms wisten in september bijna 57 procent van alle Nederlandse consumenten te bereiken. Ook Media Markt staat in de lijst van vijftig merken met het grootste online bereik. 28,1 procent van de consumenten bracht vorige maand een bezoek aan de webshop van de elektronicaketen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!