BCC houdt last van 'moeilijke marktomstandigheden'

De omzet van Fnac Darty in de Benelux is in het derde kwartaal met 3,2 procent toegenomen. De like-for-like omzet nam met 2,5 procent toe. Dat blijkt uit cijfers die het Frans-Britse concern donderdag heeft gepubliceerd.

In België, waar Fnac Darty actief is onder de naam Vanden Borre, liep de omzet op. Er werden onder meer veel witgoed en telefoons verkocht, terwijl e-commerce bleef groeien en het winkelnetwerk werd uitgebreid met keukenwinkels.

Over de prestaties in Nederland laat Fnac Darty niet veel los. Dochterbedrijf BCC houdt last van moeilijke marktomstandigheden. De focus ligt naar eigen zeggen op de uitrol van een transformatieplan, die vorig kwartaal nog zijn eerste vruchten afwierp. De elektronicaketen ging recent een samenwerking aan met bol.com, dat als extra verkoopkanaal wordt beschouwd.

De totale omzet van Fnac Darty nam in het derde kwartaal met zes procent toe tot 1,8 miljard euro. Over de eerste negen maanden staat het fusiebedrijf nipt in de plus, op een totale omzet van vijf miljard euro. Eind volgend ja2018 wil Fnac Darty 130 miljoen euro aan synergievoordelen hebben behaald, waarvan zestig procent nog dit jaar.

RetailTrends