New Babylon trekt twaalf maanden uit voor transformatie

New Babylon trekt twaalf maanden uit voor transformatie

Het Haagse winkelcentrum New Babylon wordt vier jaar na de oplevering van het complex niet opnieuw gerenoveerd. Dat benadrukt oprichter Erik Moresco van eigenaar Icon Real Estate in het Algemeen Dagblad. “Het gebouw verkeert in uitstekende staat. Wel doen we aanpassingen.”

New Babylon krijgt onder meer een bredere entree, terwijl de indeling op de schop gaat. Op de begane grond komen naast een grote winkel van Coolblue ook ‘vernieuwende horecazaken’, zoals hippe koffiezaken, biologische lunchrooms en restaurants die geschikt zijn voor zakelijke etentjes. “We willen tegemoetkomen aan de wensen van gebruikers van het complex, de huurders van de kantoorruimtes en bewoners, maar ook aan die van naburige studenten en ministeries”, aldus Moresco.

Van alle winkels die in 2013 hun deuren in het vernieuwde complex openden, zijn alleen Holland & Barrett en Het Brabants Lederwarenhuis over. Winkels als Coolcat, Mango en Only vertrokken, terwijl een grote fashionoutlet failliet ging. Een ‘kledingmall Amerikaanse stijl’ is passé, aldus Moresco.

Het retailgebied wordt de komende twaalf maanden getransformeerd tot een ‘full-service-complex’. Icon Real Estate gaat nu het gesprek aan met potentiële horecaondernemers en wil volgens zijn oprichter ‘niet met de eerste de beste eigenaar van een barista of lunchroom in zee’. “New Babylon moet na de herpositionering jaren vooruit kunnen.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends