De investeerder achter Bilder & De Clercq is de nieuwe eigenaar van Mathijs Maaltijdbox. H2H Business Participations neemt de maaltijddienst voor ‘genoeg geld’ over van Zweedse investeerders, vertelt Robert-Jan van der Steur tegenover BNR.

Mathijs Maaltijdbox is goed voor een marktaandeel van vier procent, stelt Van der Steur. Het online concept verkoopt maaltijdpakketten voor vier personen en sluit volgens hem goed aan bij de recepten en menu’s die Bilder & De Clercq aanbiedt. Het Amsterdamse concept gaat zelf ook van start met maaltijdboxen. Voor zestig euro krijgen klanten een box met maaltijden voor vier personen voor vier dagen, die gratis wordt thuisbezorgd.

Bilder & De Clercq bezorgt zijn gerechten, waarbij veelvuldig gebruik wordt gemaakt van lokale producten, sinds begin dit jaar door heel Nederland. Met de overname van Mathijs Maaltijdbox wil het bedrijf vooral zijn klantenbestand en naamsbekendheid vergroten, stelt Van der Steur. Schaalvergroting speelt volgens hem een rol, ook al heeft hij niet de behoefte om net zo groot te worden als een HelloFresh. “Natuurlijk willen we geld verdienen, maar hoeft geen massaproduct te worden zoals bij andere maaltijdboxen”, zegt hij. “Dat kunnen onze leveranciers ook niet aan.”

Van de Steur liet begin dit jaar doorschemeren graag in Maastricht een tweede winkel van Bilder & De Clercq te willen openen. Een fysieke uitbreiding behoort nog altijd tot de mogelijkheden. Dat kan volgens hem met partners die al winkels runnen, franchisers of op eigen kracht. Hij is echter voorzichtig met het openen van een tweede winkel, omdat het concept daar twee jaar terug aan ten onder ging.