Dr. Martens blinkt uit op Nederlandse markt

Dr. Martens blinkt uit op Nederlandse markt

Dr. Martens heeft zijn omzet het afgelopen boekjaar met 25 procent zien toenemen. De omzet kwam uit op 290,6 miljoen Britse pond, omgerekend ruim 326 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarcijfers die het Britse label heeft gepubliceerd.

De sterkste stijging werd online geboekt: e-commerce groeide met 54 procent naar een omzet van 32,4 miljoen pond. Wholesale is met 179,3 miljoen (plus zestien procent) de grootste tak van Dr. Martens, maar de direct-to-consumer verkopen nemen harder toe. Vorig jaar werd voor 111,3 miljoen pond rechtstreeks aan de consument gekocht, een groei van 42 procent ten opzichte van een jaar eerder. 

Het openen van nieuwe winkels is een van prioriteiten van Dr. Martens. Vier van de achttien filialen die afgelopen boekjaar werden geopend, staan in Nederland. Daarnaast verdubbelde de omzet in ons land bijna. Het Britse label heeft zijn naamsbekendheid in Nederland naar eigen zeggen uitgebreid en de kracht van het productaanbod aan een breder publiek getoond. De totale omzet in de EMEA-regio nam met een kwart toe tot 118,2 miljoen pond.

Dr. Martens laat verder weten dat het bedrijfsresultaat (ebitda) met 27 procent is gestegen tot 37,5 miljoen pond. Winstcijfers worden niet bekendgemaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!