Hunkemöller heeft 36 winkels overgenomen van Nederlandse franchisenemers. Voor 25 winkels ligt er een voorlopige verkoopovereenkomst, terwijl voor vier winkels nog geen deal is gesloten. Dat laat cfo Ron Hemmer weten tegenover Het Financieele Dagblad.
Hunkemöller hoopt met de overname van de franchisewinkels daadkrachtiger te kunnen zijn. De lingerieketen voegt volgens Hemmer steeds meer productgroepen en productvarianten toe, terwijl de winkels en investeringen groter worden. Door die ontwikkelingen is franchising lastig, stelt hij. “Daar zit complexiteit in en dat zal alleen maar meer worden.”
De franchisewinkels worden voor de ‘juiste prijs’ overgenomen, aldus Hemmer. Hunkemöller telt meer dan achthonderd winkels, waarvan het merendeel al in eigen bezit is. Buiten Nederland zijn er nog zo’n vijftig franchisewinkels, waaronder in het Midden-Oosten. De retailer is nog niet voornemens om ook die vestigingen over te nemen.
Hunkemöller wil de komende jaren doorgroeien naar 1600 winkels, liet topman Philip Mountford onlangs weten in RetailTrends. Een deel daarvan wordt geopend onder de vlag van sportmerk HKMX. De eerste winkel in Nederland opent komende december zijn deuren in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne.
Reacties 0