Sportretailers trekken stuk minder klanten

Sportretailers trekken stuk minder klanten

De sportbranche heeft het derde kwartaal van dit jaar met dalende cijfers afgesloten. De totale sector noteerde een omzetdaling van 4,7 procent, waarbij het aantal transacties met liefst 8,9 procent terugliep. Dat blijkt uit cijfers van de INretail SportMonitor.

Sportretailers wisten alleen in het eerste kwartaal een groei te realiseren ten opzichte van een jaar eerder. Over de eerste negen maanden staat de branche 1,4 procent in de min. De gemiddelde besteding en aantal artikelen per klant liep weliswaar op, maar het aantal transacties ligt 6,4 procent lager dan in 2016.

Het segment sportkleding lijdt het minst sterk onder de negatieve omzetontwikkeling in de branche. In de eerste negen maanden werd 3,8 procent meer omzet geboekt, ondanks een lichte daling in het derde kwartaal. Sportschoenen hebben alleen maar omzetdalingen laten zien, van gemiddeld 5,6 procent over negen maanden tijd. Het segment sporthardwaren staat op een daling van 3,7 procent.

Dat er een stuk minder mensen naar de winkels komen, hoeft volgens branchespecialist Dave Quadvlieg niet erg te zijn. “Maar je bezoekers omzetten naar kopers is nu wel belangrijker dan ooit.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!