Elektronicaconcern Ceconomy heeft zijn omzet met 1,3 procent zien oplopen naar 22,2 miljard euro. In het laatste kwartaal, dat tot eind september liep, nam de omzet met 4,6 procent toe. Dat blijkt uit cijfers die het moederbedrijf van Media Markt heeft gepubliceerd.
Ceconomy staat dit jaar voor het eerst op eigen benen, nadat het eerder onderdeel uitmaakte van de Metro Group. De Nederlandse topman Pieter Haas stelt dat de organisatie ‘volledig op koers is in dit overgangsjaar’ en goed gepositioneerd is om de voortdurende veranderingen in de Europese consumentenelektronicamarkt het hoofd te bieden. De omzetdoelstellingen zijn volgens hem gehaald, terwijl de winstgevendheid in lijn is met de verwachting. Het bedrijfsresultaat (ebit) liet iets hoger dan de 466 miljoen euro van vorig jaar.
Het Duitse elektronicabedrijf laat verder weten dat de omzet in West- en Zuid-Europa, waar ook Nederland onder valt, in het vierde kwartaal met 6,3 procent is opgelopen. Spanje, Italië en ons land laten daarbij de sterkste groeicijfers zien. Ook in eigen land zit de groei er volgens Ceconomy goed in.
Verder meldt het concern achter Media Markt en Saturn dat de online omzet met 23 procent is toegenomen. E-commerce is inmiddels goed voor 10,9 procent van de totale omzet, tegenover 8,9 procent een jaar eerder. In het vierde kwartaal werd 44 procent van de online bestellingen afgehaald.
Reacties 0