Kijkshop van start met nieuw platform

Kijkshop van start met nieuw platform

Kijkshop heeft de app Kijk Bij Mij maandag officieel gelanceerd. De app maakt onderdeel uit van het ‘people 2 people’-platform, waar de winkelketen de afgelopen maanden aan heeft gewerkt. Consumenten kunnen daarmee geld verdienen door andere consumenten te adviseren over hun aankoop.

Elk advies dat tot een transactie leidt wordt door Kijkshop beloond met een commissie van vijf procent. De retailer handelt zelf de transactie, verzending en garantie af. Topman Björn Serving ziet daarvoor een rol weggelegd voor de circa 65 fysieke winkels en klantenservice. “Consumenten zullen altijd behoefte hebben aan contact met een medewerker”, stelt hij.

Kijkshop wil op korte termijn ruim honderdduizend consumenten aan zich binden. Dat doel is volgens Serving realistisch, omdat de webshop en winkels allebei zo’n miljoen bezoekers per maand trekken. Verder ziet hij mogelijkheden voor het aanbieden van een ‘onbegrensd assortiment’, als het nieuwe platform daadwerkelijk zoveel gebruikers trekt. Eerder werd al bekend dat het nieuwe platform ook beschikbaar komt voor andere retailers in Europa.

Het nieuwe initiatief komt uit de koker van Tone, een nieuwe entiteit van Kijkshop die afgelopen zomer een miljoen euro ophaalde via crowdfunding. De app is voor zowel Android- als Apple-apparaten beschikbaar. Een versie voor Windows volgt afhankelijk van de behoefte in 2018.

RetailTrends