Oprichter Sophie Kahn van AUrate heeft een kapitaalinjectie van 2,2 miljoen euro binnengehaald. Het jonge sieradenmerk wil het geld gebruiken om de retail- en marketingstrategie uit te breiden.
De investering is onder meer afkomstig van Arab Angel Fund. “Het direct-to-consumer-model democratiseert de gouden sieradenmarkt en schudt de luxesector wakker”, stelt general partner Omar Darwazah. Verdere investeringen kwamen van Victress Capital en een aantal partijen die anoniem willen blijven.
AUrate werd drie jaar terug opgericht en verkoopt naar eigen zeggen betaalbare gouden juwelen. De Nederlandse Sophie Kahn kiest er bewust voor zich te onderscheiden met de prijs. “Onze sieraden kosten een fractie van de prijs die je op Fifth Avenue betaalt, onder andere doordat we vooral online te koop zijn.”
AUrate beschikt over winkels in Madison Avenue en Soho in New York, waar eerder ook pop-up winkels werden geopend. De omzet van het merk ligt driehonderd procent hoger dan vorig jaar. Exacte omzetcijfers worden niet gedeeld.
Reacties 0