'Concurrentie op online modemarkt steeds heviger'

'Concurrentie op online modemarkt steeds heviger'

De online fashionmarkt in Nederland is de afgelopen twaalf maanden met dertig procent gegroeid. Bijna een kwart van alle bestedingen aan kleding wordt inmiddels online gedaan, blijkt uit onderzoek van GfK onder vijfduizend respondenten.

De groei komt volgens GfK zowel door het toenemende aantal online shoppers als doordat consumenten een groter deel van hun mode-aankopen online doen. Daarnaast neemt het aantal ‘serieuze spelers’ in de markt toe. Zo hebben traditionele retailers als WE Fashion en C&A inmiddels een online positie, terwijl ook steeds meer merken eigen webwinkels openen. Verder wijzen de onderzoekers op de opkomst van platforms, zoals het recent gelanceerde About You.

De marktonderzoeker signaleert verder een relatief lage trouw aan modewebshops. Gecombineerd met het toenemende aanbod zorgt dit voor steeds meer concurrentie in de online modemarkt. Ook de aanhoudende groei van crossborderbestedingen draagt daar volgens het onderzoek aan bij.

In totaal heeft 59 procent van de consumenten die het afgelopen jaar kleding kocht dat op zijn minst ook online gedaan. Nederland nadert qua online aandeel de situatie in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, volgens GfK ‘voorlopers in de online fashionmarkt’. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!