Loods 5 tekent voor vierde vestiging

Loods 5 tekent voor vierde vestiging

Loods 5 opent over ongeveer een jaar zijn deuren in Duiven. De woonwinkelketen bouwt een pand van negentienduizend vierkante meter op bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf. Donderdag werd de overeenkomst met het gemeentebestuur van Duiven getekend.

Op het terrein van Loods 5 komen vijfhonderd parkeerplaatsen. De opening staat gepland voor eind 2018 of begin 2019. De komst van de woonwinkel levert naar verwachting honderd banen op. 

Loods 5 vestigt zich nabij Media Markt en gaat onder meer de concurrentie aan met IKEA en Woonexpress. Ook Leen Bakker en Kwantum bevinden zich op hetzelfde bedrijventerrein.

Het bedrijvenpark gaat na de opening van Loods 5 jaarlijks meer dan vijf miljoen bezoekers trekken, verwacht burgemeester Rik de Lange. IKEA is al goed voor ruim twee miljoen bezoekers, meldt De Gelderlander. Loods 5 rekent op zevenhonderdduizend consumenten per jaar.

Loods 5 heeft momenteel winkels in Amersfoort, Sliedrecht en Zaandam.

Reacties

De formule van Loods 5 vind ik nog steeds een 'vondst'. Het brengt een breed aanbod van groothandels en importeurs dichter bij de klant. Het spreekt ook een jong publiek aan en leveranciers kunnen op weinig m2 hun eigen spel spelen. Ik vermoed dat Loods 5 op vrijwel iedere shortlist staat van mensen die iets aan hun inrichting willen veranderen. En zeker ook op die van jonge stellen die hun eerste woning gaan inrichten. Het zou leuk zijn hierop nog 's het vizier te richten, temeer omdat het als pionier (en voor het e-commerce tijdperk) een platform functie in de markt heeft gezet. En er bovendien in geslaagd is de 'experience' factor steeds verder te verbeteren. Ben benieuwd of ook de stap naar omni channel gemaakt kan worden zonder al te veel in het vaarwater van de individuele leveranciers te komen.

Geplaatst door Ton Bos op 4 november 2017 om 11:05

@Ton

Ik begrijp je opmerking over omnichannel niet helemaal.
Het gehele assortiment van Loods 5 is online te vinden. Je kunt het naar je laten versturen of ophalen in een winkel. Je kunt online ook checken of het product in een filiaal aanwezig is, zodat je het kunt bekijken. Ter plaatse in de winkels is er een uitstekende beleving van de producten. Is een product niet aanwezig, wordt gekeken naar andere filialen of online besteld en geleverd. Dat is toch omnichannel?

Geplaatst door Seb Seb op 6 november 2017 om 11:08

@seb
Dank voor de correctie. Ben vergeten mijn beeld te actualiseren. Het bedrijf is verder dan ik dacht. De volgende uitdaging is m.i. het totale aanbod van betrokken leveranciers via Loods 5 toegankelijk te maken. Uitgaande van de gedachte dat de reguliere afzetkanalen van deze leveranciers geleidelijk zullen opdrogen en/of zich uit de markt prijzen. De totale trajectmarge (en de toegevoegde kosten waar geen waardetoevoeging tegenover staat) zijn in veel supply chains veel te hoog en lokken inbraak door 'branchevreemden' en platforms uit. Dat zien we ook in de btob markt stapsgewijs gebeuren.

Geplaatst door Ton Bos op 6 november 2017 om 12:23

Laatste nieuws









RetailTrends