Marketingcampagne kostte About You meer dan een miljoen

About You heeft de ambitie om door te groeien tot de nummer één of twee-positie in de Nederlandse online fashionmarkt. Zalando is momenteel veruit de grootste, zegt medeoprichter Tarek Müller tegenover RetailTrends. “De tweede plek vinden we ook prima.”

De Duitse webshop werd vorige maand geïntroduceerd in Nederland en België, nadat er een grote marketingcampagne aan was voorafgegaan. Via spotjes op televisie en radio en advertenties op social media en in bushokjes werd afgeteld naar de lanceringsdatum. De marketingcampagne heeft volgens Müller meer dan een miljoen euro gekost.

De medeoprichter is tevreden over de return on investment. Niet alleen is er volgens hem in drie weken tijd een ‘significante omzet’ geboekt, ook heeft About You flinke stappen gemaakt met zijn naamsbekendheid. Ruim tien procent van de Nederlanders heeft de website inmiddels bekeken, stelt hij. “We zien al veel consumenten terugkeren.”

About You wil de komende vijf jaar doorgroeien naar een omzet van een miljard euro in Europa. Dit jaar verwacht het dochterbedrijf van Otto Group uit te komen op 250 tot 280 miljoen euro.

Lees meer over de ambities van About You op RetailTrends.

RetailTrends