Fashionchick-oprichters maken comeback in online fashion

De oprichters van Fashionchick zijn sinds deze maand de nieuwe eigenaren van het platform Jurkjes.nl. Ondernemers Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong zetten daarmee voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick in 2013 aan Sanoma weer stappen in online fashion.

Jurkjes.nl wordt samen met zijn internationale varianten gekocht via hun bedrijf Comparison Service, samen met aandeelhouders Denise Swaagman en Jaap de Jong. “Jurkjes.nl is een ideale start voor ons om binnen fashion te groeien”, stelt Aart Wallet. Jurkjes vormen volgens hem een van de meest populaire productgroepen.

De webshop wordt overgenomen van FashCom, dat Jurkjes.nl in 2008 begon. Het platform heeft volgens mede-eigenaar Stijn Kruijssen de afgelopen jaren een stevige groei laten zien. De site trekt jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers en heeft een aanbod van ruim vijftigduizend jurken, waarvoor wordt samengewerkt met partners als Zalando en de Bijenkorf.

De verkoop past volgens FashCom binnen de strategie om zich te focussen op de groei van zijn andere webshops. Het bedrijft telt een handvol webshops, waarvan Boxers.nl de grootste is.

Jurkjes.nl, dat ook actief is met Kleedjes.be, Diekleider.de, Robefemme.fr en Mydress.co.uk, wordt door de nieuwe eigenaar begin volgend jaar overgezet op een nieuw platform en voorzien van nieuwe features. Het platform moet uitgroeien tot een wereldwijde speler op het gebied van jurken. Comparison Service kocht begin dit jaar al Biano.nl, een vergelijkbaar concept in het woon- en interieursegment. Hoeveel er voor Jurkjes.nl is betaald, wordt niet bekendgemaakt.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...