Het nieuwe winkelconcept dat Miss Etam eind vorig jaar in Amstelveen introduceerde, staat niet op zichzelf. De moderetailer, spreker tijdens het aankomende Retail & Brands Festival, ziet het als een onderdeel van 'een groter initiatief om het merk een extra impuls te geven en de ingezette groei verder te versnellen'.
Het uitgangspunt is dat de winkel 'actueel, warm, zacht en vrouwelijk' aanvoelt. Daartoe maakt Miss Etam gebruik van sfeerverlichting, gordijnen en hout, evenals verschillende meubels en accessoires. Verder is het E-vormige meubel bij de ingang gecombineerd met een bar, waar klanten terecht kunnen voor 'een momentje voor zichzelf'.
In de winkel is verder een nieuwe ruimte gecreëerd voor de presentatie van de broeken. De kracht van de collectie en het credo 'voor iedere vrouw altijd de juiste broek' moet daarmee beter naar voren komen. Op de entresol is een eigen omgeving ingericht voor de plus size-lijn, waarbij ook inspiratie wordt geboden in de vorm van outfitpresentaties en stijladvies.
Met het vernieuwde concept zegt Miss Etam een basis te leggen voor verdere uitrol in bestaande en nog te openen winkels. "Deze winkel in Amstelveen is ons nieuwe vertrekpunt", zegt managing director Richard Turk.
Miss Etam op het Retail & Brands Festival
Richard Turk is één van de sprekers tijdens de derde editie van het Retail & Brands Festival, die op 6 september plaatsvindt in Utrecht. Ook retailers als Rituals, Spar, Casa en Vitaminstore staan op het programma. Ga naar retailandbrandsfestival.nl voor meer informatie en om je aan te melden.
Dit artikel verscheen eerder op RetailTrends.
Jan van Rossem 25 jul, 14:54