'Nederland geen prioriteit voor Amazon'

De groeiende aandacht van Amazon voor de Nederlandse markt hoeft geen gevolgen voor bestaande spelers te hebben. “De Nederlandse e-commercemarkt groeit hard door, dus er is ruimte voor Amazon”, zegt directeur Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org in het Algemeen Dagblad.

Hoewel Amazon volgens Jongen zeker nieuwe klanten in ons land zal trekken, staan de huidige e-commercespelers er volgens hem goed voor. Bovendien is Nederland geen topprioriteit voor de Amerikaanse etailer, en ligt veel meer aandacht in eigen land en India. “Ze doen ons erbij en gebruiken hun Duitse website”, aldus Jongen.

Mocht Amazon vol op Nederland inzetten, dan kan de concurrentie volgens Rupert Parker Brady ‘inpakken’. “Maar voor Amazon is Nederland een druppel”, aldus de retailkenner. Hij zegt het niet onlogisch te vinden als de e-commercereus een Nederlandse speler opkoopt, omdat het dan direct een sterke positie zou hebben.

Amazon maakte woensdag zijn abonnementsdienst Prime beschikbaar voor Nederlandse consumenten. Ook wordt de betaalmethode iDEAL, die eerder kortstondig werd getest, breed uitgerold. Het betekenen nieuwe stappen richting de Nederlandse markt, nadat de Duitse webwinkel eerder al werd vertaald. Op Amazon.nl verandert vooralsnog niets.

Lees op RetailTrends meer over de gestage toenadering van Amazon tot ons land.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...