Zuidplein wordt groter en moderner

Het Rotterdamse winkelcentrum Zuidplein wordt vanaf 2019 uitgebreid en gemoderniseerd. Er moeten meer winkels komen voor mode en dagelijkse boodschappen, schrijft het Algemeen Dagblad.

Door de komst van Primark, TK Maxx en Zara zou de interesse gewekt zijn van andere modewinkels. Die zouden zich kunnen vestigen in de vijfduizend vierkante meter aanbouw die het winkelcentrum krijgt. Ook komt er een nieuwe parkeergarage met vijfhonderd plaatsen. Verder moet Zuidplein een modernere uitstraling krijgen, met meer licht en gebruik van materialen als hout en staal. “Bezoekers stellen steeds hogere eisen aan een middagje winkelen'', aldus strategisch directeur Pieter Affourtit.

Het winkelcentrum moet verder een extra supermarkt krijgen, naast Albert Heijn en Dirk van den Broek. Ook komen er winkels met verswaren bij en zijn er plannen voor een bioscoop, om het winkelcentrum ook ’s avonds een invulling te geven. Als 65 pandeigenaren komend voorjaar akkoord gaan met plannen, wordt daar in 2019 mee begonnen. De uitbreiding moet zo’n zestien miljoen euro kosten.

Het Zuidplein verwacht na de vernieuwing twintig procent meer bezoekers te trekken. Momenteel krijgt het winkelcentrum zo’n tien miljoen bezoekers per jaar.

RetailTrends