'Black Friday en Cyber Monday stuwen online sinterklaaspiek'

'Black Friday en Cyber Monday stuwen online sinterklaaspiek'

Webwinkels verwachten in de weken in aanloop naar Sinterklaas een kwart meer om te zetten dan in een reguliere week. Daarmee komt het groeipercentage overeen met dat van vorig jaar, stelt brancheorganisatie Thuiswinkel.org.

Black Friday en Cyber Monday gaan een steeds grotere rol spelen bij de sinterklaasaankopen, stelt directeur Wijnand Jongen van de belangenvereniging. Ook het groeiende aantal webshops dat meedoet aan Singles’ Day zorgt volgens hem voor meer omzet in de aanloop naar Sinterklaas. “Hiermee lijken de aankopen voor Sinterklaas steeds vroeger te beginnen, want zo wordt het wel heel aantrekkelijk om online te kopen.” Verder spelen volgens hem het groeiende consumentenvertrouwen en toenemende gemak van online shoppen mee.

Detailhandel Nederland verwacht ook in de winkelstraat een impuls voor de sinterklaas- en kerstverkopen door Black Friday. De brancheorganisatie houdt rekening met zeven procent extra omzet ten opzichte van vorig jaar. Volgens onderzoek van Motivaction is inmiddels twee op de drie Nederlanders op de hoogte van het uit Amerika overgewaaide koopjesevent. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!