ECI overweegt nieuwe naam en shop-in-shops

ECI overweegt nieuwe naam en shop-in-shops

Sinds de doorstart van ECI in 2014 is het alleen maar slechter gegaan met de boekenclub. Van de tweehonderdduizend leden zijn er nu nog iets meer dan de helft over. Dat zei hoofd marketing en winkel Jeroen van der Meulen tijdens een event in Rotterdam, meldt Boekblad.

ECI werd in 2014 doorgestart door Novamedia. Van der Meulen heeft sinds afgelopen zomer de leiding over de boekenclub. De omzet ligt momenteel op veertien miljoen euro en is inmiddels gestabiliseerd, stelt hij. “We zien wel een grote groei van nieuwe klanten.”

De boekenverkoper werkt aan een nieuwe webshop, die komende april wordt opgeleverd. Er komt onder meer een nieuw lidmaatschapsmodel. In december wordt al het social boekenplatform Bookspotters.nl gelanceerd, waar uitgevers, schrijvers en klanten met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Verder is ECI aan het kijken naar een nieuwe naam, vertelt Van der Meulen. Ook fysieke winkels trekken de aandacht van de boekenclub. “We zijn in gesprek met partijen om shop-in-shops te maken, zoals Scheltema nu shop-in-shops heeft in Hudson’s Bay.”
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends