De eerste Coolblue XXL-winkel is een feit. Op zeventienhonderd vierkante meter vinden klanten er meer dan duizend producten die ze ter plekke kunnen uitproberen, vijftig productspecialisten en een 'megakartonknutselwerk'.
De bestaande winkel aan de Amsterdamse Gustav Mahlerlaan kreeg een flinke make-over, met als resultaat dat hij vijf keer zo groot is geworden. De XXL-winkel bestaat uit zes ‘productwerelden’, te weten televisies, geluid, laptops/computers/netwerk, witgoed, telefonie/tablets/wearables en koffiemachines. Bij elke wereld vinden bezoekers productspecialisten voor advies. Ook de winkel zelf helpt klanten op weg naar het maken van de juiste productkeuze, bijvoorbeeld door de advieswanden. Daarop wordt aangeven waar je op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe televisie, welke inchmaat ideaal is voor in je woonkamer, wat HDR is en waarom je zou moeten kiezen voor een smart-tv.
Het reguliere winkelconcept en de XXL-variant van Coolblue zullen naast elkaar bestaan. Binnenkort opent de retailer een tweede XXL-vestiging in New Babylon in Den Haag. “Ondertussen luisteren we goed naar de feedback van onze klanten en sturen het concept bij waar nodig", aldus topman Pieter Zwart. "Zo kunnen we ook Coolblue XXL elke dag een beetje beter maken."
Reacties 0