Everlane opent zaterdag een flagshipstore in New York. In februari volgt een tweede vestiging in San Francisco, zegt oprichter Michael Preysman tegenover Washington Post.
De openingen zijn opvallend, omdat de online modeverkoper eerder zei nooit fysieke winkels te willen. “Ik kan geen enkele fashionretailer bedenken die een geweldige klantervaring biedt”, zei Preysman daarover vorig jaar nog in EtailTrends. De wensen van klanten hebben hem van gedachten doen veranderen, zegt hij nu. “Zij vertellen ons steeds dat ze producten willen aanraken voor ze die kopen.” Ook zouden klanten online bestellingen graag terugbrengen in een fysieke winkel.
De winkels komen aan Prince Street in New York komt en in het Mission District in San Francisco, en tellen respectievelijk zo’n tweehonderd en driehonderd vierkante meter. Preysman verwacht met de vestigingen zowel nieuwe klanten te bereiken als bestaande beter te kunnen bedienen. “We realiseerden ons dat we winkels nodig hadden om te groeien op nationale en globale schaal”, aldus de topman.
Everlane spitst zich toe op basics die het gehele jaar te koop zijn. Op basis van klantfeedback worden de producten steeds aangepast. “Het is altijd: releasen, aanpassen, releasen, aanpassen”, aldus Preysman.
Reacties 0