Bynco krijgt 'slechts' vier procent van de auto’s retour

Bynco krijgt 'slechts' vier procent van de auto’s retour

De retourpercentages bij online autoverkoper Bynco.com vallen lager uit dan verwacht. De RetailRookie krijgt ‘slechts’ vier procent van de bestellingen retour, stelt general manager Jeroen Veldman. “We lijken daarmee een uitzondering binnen de e-commerce.”

Voor de lancering van Bynco.com is goed gekeken naar andere sectoren, zegt Veldman. Zo wordt volgens hem bij Zalando de helft van de gekochte producten teruggestuurd, krijgt Wehkamp zo’n dertig procent retour en gaat bij elektronica en meubels respectievelijk zestien en tien procent terug. “Bij Bynco.com zien we dat we nog verder onder die cijfers duiken, 96 procent van de online autokopers wil de auto houden.”

Bynco.com is naar eigen zeggen de enige autoretailer met het keurmerk Thuiswinkel Waarborg en geeft kopers veertien dagen de tijd proef te rijden in hun online aankoop. Het hoge aankoopbedrag, simpele bestel- en betalingsproces en de snelle levertijden zorgen volgens Veldman niet voor impulsaankopen. “Bijna elke online autokoper wil de auto vervolgens houden.”

De gemiddelde koper bij Bynco is bijna vijftig jaar oud. Zowel de jongere generatie als vijftigplussers zjin volgens Veldman geïnteresseerd in het online kopen van een tweedehands auto. “Ook daarin zien we nog geen jaar na de lancering de bevestiging dat de consument klaar is voor deze nieuwe manier van auto’s kopen”, aldus Veldman.

De website komt uit de koker van AutoBinck Group, dat met vijftig bedrijven in acht landen actief is. Bynco.com wil in de toekomst niet alleen eigen auto’s verkopen. “We hebben de ambitie om de komende jaren uit te groeien tot een soort bol.com of Coolblue voor auto’s”, zei Veldman onlangs tegenover RetailTrends.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends