Zo bewijst Tom Ford dat men grooming er écht aankomt

Zo bewijst Tom Ford dat men grooming er écht aankomt

'Mannencosmetica komt eraan in Nederland', kopte RetailTrends vorig jaar. Onder meer de Bijenkorf zou zijn geloof in dit segment onderstrepen, door een shop-in-shop van Tom Ford binnen te halen. Dat mannenmerk gaat nu nog een stapje verder, met de opening van zijn eerste eigen standalone beautywinkel van 130 vierkante meter.

Modewinkels had Tom Ford al langer, maar een filiaal helemaal gericht op beautyproducten nog niet. De primeur is voor Londen, waar het merk zijn deuren heeft geopend in Covent Garden. Geen gekke plek, aangezien de oprichter en naamgever jarenlang in de Engelse hoofdstad heeft gewoond en Covent Garden inmiddels naam heeft gemaakt als de beautywijk van de stad. Gekozen is voor een glanzend design met een luxe uitstraling, met veel gebruik van marmer en spiegels rondom. 

De winkel is verdeeld in verschillende ruimtes. Zo is er de color room, waar klanten met behulp van augmented reality lippenstift virtueel kunnen uitproberen. In de fragrance room kunnen zij luchtjes testen, onder meer met behulp van een interactieve installatie die verschillende geuren kan produceren.

Een apart gedeelte van de winkel is gereserveerd voor bezoekers die een afspraak hebben en voor speciale events. Beautybehandelingen die in de winkel plaatsvinden zijn onder meer op maat gemaakte luchtjes en gezichtsbehandelingen in de grooming space, die speciaal voor mannen is ingericht.. Verder kunnen bezoekers terecht in de makeup room voor gepersonaliseerd advies door een beautyspecialist.