Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf interviews.
Blokker vernieuwt opnieuw, nu ook qua positionering
Nu in Nederland bijna niet meer is te ontkomen aan de Nieuwste Blokker – behalve in al die plaatsen waar de winkelketen is verdwenen – is het nu de beurt voor vernieuwing in België. De eerste zeven winkels bij onze zuiderburen maken kennis met het nieuwe winkelconcept, waarmee Blokker volgens de Belgische topman Bernd Bosch andere segmenten wil aanboren.
Lees verder bij Gondola: http://bit.ly/2BBattB.
Everlane opent zijn eerste winkels, na jaren te hebben gezworen dat niet te doen
“We stoppen nog eerder met het bedrijf dan dat we de fysieke retail betreden.” Was getekend, Michael Preysman. Afgelopen maart benadrukte de oprichter van Everlane nog maar eens dat hij geen enkele kledingwinkel kon bedenken die een goede ervaring aanbiedt. Toch openen morgen de deuren van het vlaggenschip van Everlane in New York. Wat heeft Preysman zijn gedachten doen veranderen?
Lees verder bij The Washington Post: http://wapo.st/2zDKb8R.
Media Markt: ‘Er is nog meer’
De digitale leiding van Media Markt-Saturn is in handen van een duo: chief digital officer Martin Wild en chief technology officer Karel Dörner. Zij zijn verantwoordelijk voor de digitale transformatie van de elektronicaketen, iets waar het volgens de Nederlandse topman Pieter Haas te lang aan ontbroken heeft. Media Markt-Saturn wil nu ‘technologieführer’ in de detailhandel worden.
Lees verder bij Lebensmittel Zeitung: http://bit.ly/2kg0y8V.
We hebben nog steeds stenen winkels nodig volgens de voormalig Hudson’s Bay-ceo
Jerry Storch werd vorige maand aan de kant gezet bij Hudson’s Bay Company. Onder zijn leiding werd de beslissing genomen om warenhuizen in Nederland te openen. In een podcast vertelt hij over de toegevoegde waarde van fysieke winkels, in een tijd dat online shoppen steeds populairder wordt. Storch wijst onder meer op de enorme kosten die bij bezorging komen kijken. “Dit is waarom de meeste bedrijven geen geld verdienen aan de thuisbezorging van producten.”
Beluister het interview bij Bloomberg (vanaf minuut 17.30): https://bloom.bg/2zVyDlt.
Dit ’60 Minuts’-interview met Jeff Bezos in 1999 is een must watch
Ruim honderd miljard dollar zou het vermogen van Jeff Bezos inmiddels zijn. Het maakt hem de rijkste persoon op aarde. Dat het niet altijd zo is geweest, bewijst een interview uit 1999 in het programma 60 Minutes. De titel ‘Nerd of the Amazon’ is veelzeggend, evenals de Honda Accord waar Bezos tijdens het gesprek in rijdt.
Bekijk het interview bij Mashable: http://on.mash.to/2i6nSS0.
Reacties 0