'Grote non-foodspelers worden steeds dominanter'

'Grote non-foodspelers worden steeds dominanter'

Woonwinkels, mode- en schoenenzaken en sportretailers kunnen volgend jaar een lichte omzetgroei tegemoet zien. Tussen spelers binnen de branches onderling zijn echter grote verschillen, verwacht brancheorganisatie INretail.

Woonretailers kunnen met vier procent de grootste omzetgroei tegemoet zien, terwijl die van mode- en schoenenzaken en sportwinkels beperkt blijft tot respectievelijk twee en één procent. Dominante spelers claimen daarbij een steeds groter deel van de totale omzet, stelt INretail. Met name binnen de sportretail raakt die trend de kleinere spelers zonder niche-expertise. 

De woonretail profiteert volgend jaar naar verwachting nog van de florerende huizenmarkt. Tegelijk krijgt de branche te maken met het dempingseffect van de omzetgroei van de laatste jaren. In het afgelopen jaar zagen woonwinkels hun groei ieder kwartaal versnellen.

INretail ziet vooral groeipotentie in nieuwe retailconcepten, waarbij de basis wordt verrijkt met service- en leaseabonnementen en dienstverleningsvormen. De marktgroei kan dan in de pas blijven lopen met de inflatieontwikkeling. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!