Wat Apple kan, kan Oppo ook

Wat Apple kan, kan Oppo ook

De strijd in de smartphone- en tabletwereld lijkt zich vooral af te spelen tussen Apple en Samsung. Maar het Chinese Oppo doet serieus mee. Vorig jaar was het het op drie na grootste smartphonemerk wereldwijd en het grootste in China. En ook het kunstje van het openen van in het oog springende winkels heeft Oppo in de vingers, zo blijkt in zijn nieuwe vlaggenschip in Shanghai.

Oppo beschouwt de winkel van vijfhonderd vierkante meter als een eerste belangrijke stap om het merk naar een nieuw niveau te brengen. De flagshipstore is ontworpen volgens het zogenoemde 'humanistic design'-concept. Dat wil zoveel zeggen als mens-georiënteerd en experience first. Zo is zestig procent van de ruimte vrijgemaakt om de winkel en producten op een vrijblijvende manier te ontdekken en te ontspannen met vrienden. Grote, zwarte stenen zijn willekeurig verspreid over de winkel geplaatst als zitplaatsen. Verder valt de acht meter lange groene 'walvis' op, die 'door de winkel zwemt'.

De humanistic design-gedachte werkt ook door in de opstelling van het personeel, dat klanten alleen helpt als ze daarom vragen. Zo zegt Oppo de koopdruk te willen wegnemen. Naast eigen producten biedt de winkel een ruim assortiment van andere merken, om een one-stop digital life experience te bieden. Verder worden er regelmatig workshops gegeven over producten en fotografie.

Oppo beschouwt de flagshipstore als een doorbraak voor het creëren van een betere klantervaring, zegt vice president Alen Wu. De eigen winkels zijn volgens hem het belangrijkste middel om met zijn klanten te communiceren. "Deze flagshipstore geeft uiting aan onze nieuwste ideeën van een verbeterde winkelervaring en versterking van ons merk."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in