Score terug in de rode cijfers

Score Group heeft in 2016 een verlies van ruim twee ton in de boeken geschreven. Daarnaast liep de omzet met 1,3 procent terug tot 56,4 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening, die het moederbedrijf van Score en Chasin’ onlangs heeft ingediend. Het modeconcern keerde in 2015 nog terug in de zwarte cijfers, dankzij een winst van 94 duizend euro.

De omzet heeft alleen betrekking op de (groot)handelsactiviteiten van Score Group. Het concern telt ruim tachtig winkels van Score en meer dan dertig van Chasin’, waaronder franchisevestigingen. 

Het grootste deel van de omzet wordt in Nederland behaald. In eigen land nam de omzet met 3,6 procent toe naar 49,8 miljoen euro. In de andere landen in de EU, waaronder België en Duitsland, daalde de omzet echter met ruim een kwart naar 6,7 miljoen euro.

Score Group laat in de jaarrekening voor het eerst weten hoeveel er online verkocht is. De online verkopen waren vorig jaar goed voor 4,9 miljoen euro, bijna negen procent van de totale netto-omzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!