'H&M komt met digitale multibrandoutlet'

'H&M komt met digitale multibrandoutlet'

H&M werkt in het geheim aan een online platform waar merkkleding voor gereduceerde prijzen wordt verkocht. De modeketen zou al met zestig merken overeenstemming hebben bereikt over een samenwerking, meldt de Zweedse nieuwssite Breakit op basis van bronnen binnen het kledingconcern.

Het project heet intern P12 en zou omschreven worden als the style and dealhunting paradise. Naar schatting van de nieuwssite werkt een anoniem team van zeker honderd medewerkers in Stockholm aan het project en de lancering zou voor halverwege april staan gepland. Een woordvoerder van H&M wil desgevraagd niets zeggen, behalve dat er aan verschillende nieuwe projecten wordt gewerkt. “Daarover praten we niet totdat ze gelanceerd zijn.”

H&M maakte eerder al bekend dit jaar te starten met zijn nieuwe merk Nyden, dat alleen online en via  pop-up stores wordt verkocht. De retailer kondigde onlangs aan meer winkels te sluiten en minder te openen, omdat het aantal winkelbezoekers terugloopt. Wel werd in september nog de nieuwe winkelketen Arket gelanceerd, die komend voorjaar in Amsterdam zijn Nederlandse debuut maakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!