De geslaagde oogst van Gentle Monster

De geslaagde oogst van Gentle Monster

Nadat Gentle Monster zich eerst vooral focuste op de Aziatische markten, zoals thuisland Zuid-Korea, China en Singapore, heeft het nu ook de Verenigde Staten steeds nadrukkelijker in het vizier. In 2016 opende al een eerste winkel in New York en onlangs kwam daar een tweede in Los Angeles bij. Zoals we van het brillenmerk gewend zijn, lijkt die weer meer op een museum dan op een optiekzaak.

In iedere vestiging vertelt Gentle Monster een ander verhaal. In deze winkel van een kleine vijfhonderd vierkante meter in LA neemt het merk bezoekers mee langs de verschillende fasen van de oogst. Zo is er een 'rijstveld' van tweeduizend metalen staven en worden de brillen tentoongesteld op metalen planken, geïnspireerd op de messen van tractoren. Ook 'vogelverschrikkers' ontbreken niet.

Het middelpunt van de winkel is een installatie van kunstenaar Jung Uk Yang, die is geïnspireerd op een dorsmachine. Het kunstwerk combineert traditionele machines met modern design, terwijl het geluid van een bel - dat symbool staat voor het einde van het oogstproces - bezoekers dieper de winkel in lokt. 

De opening in Los Angeles betekent de vijftiende winkel voor Gentle Monster. Het merk heeft naast zijn eigen business nog tijd voor verschillende andere creatieve projecten. Zo ontwikkelde het al een experimentale bakkerij en een pop-up hotel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in