'Het Rokin wil pareltjes aan de bovenkant van de markt'

'Het Rokin wil pareltjes aan de bovenkant van de markt'

Forever 21 past niet in de plannen die Amsterdam heeft met het Rokin, dat ‘een internationale stadsboulevard met allure’ moet worden. “Forever 21 zit aan de onderkant van de markt, niet echt de winkel die je op het Rokin wilt hebben”, zegt winkelstraatmanager Pauline Buurma in De Telegraaf.

Forever 21 sluit later deze maand zijn flagshipstore, die ook een ingang in de Kalverstraat heeft. Daar past de keten wel prima tussen, stelt Buurma. Uit recent onderzoek blijkt volgens haar dat daar ‘vooral veel jonge vrouwen tussen de 15 en 35 jaar winkelen, die elke keer 35 euro besteden’.

Voor het Rokin mikt Amstedam op ‘pareltjes die aan de bovenkant van de markt zitten’. Buurma zou graag een Japanse of Zuid-Amerikaanse warenhuizen aantrekken. “Het zou mooi zijn als het Rokin een kosmopolitische uitstraling krijgt.” Het winkelgebied kan volgens haar deze zomer een impuls krijgen, als de Noord/Zuidlijn opent. De metrolijn krijgt een halte aan het Rokin.

Forever 21 vertrekt uit onze hoofdstad als gevolg van een reorganisatie, waarbij ruim honderd medewerkers op straat komen te staan. Pandeigenaar Vastned liet eerder weten al een nieuwe huurder gevonden te hebben, die volgende maand bekend wordt gemaakt.

Reacties 2


Bert Ysfogel 9 jan, 16:28

Rokin barst van de zaken met weinig alure. Ben nieuwsgierig welke Japanse en Zuid-Amerikaanse warenhuizen zullen komen als in dezelfde straat Hudson's Bay het al moeilijk genoeg heeft.


Machiel R 9 jan, 16:59

Dat mag mevrouw Buurma wel willen maar zowel zij als de gemeente heeft daar weinig over te zeggen. De markt bepaald. Tenzij ze al weet dat bijvoorbeeld Uniqlo dit pand betrekt. Ik weet dat Zirzane ook haar popup store wil inruilen voor een vast pand. Dus zie daar, een japanse en braziliaanse retailer.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!