Twee op de drie consumenten zegt ja/ja-sticker te plakken

Twee op de drie consumenten zegt ja/ja-sticker te plakken

De papieren folder blijft populair onder Nederlandse consumenten. Bijna negentig procent vindt iedere week een folderpakket op de deurmat, zo blijkt uit onderzoek van Q&A onder 863 consumenten.

Van de groep die folders ontvangt, geeft 85 procent aan die te lezen vanwege scherpe aanbiedingen, het productaanbod en informatie. Twee op de drie zegt een sticker op hun brievenbus te plakken om folders te blijven ontvangen. In Amsterdam mag ongeadresseerd reclamedrukwerk sinds deze maand alleen nog worden bezorgd bij inwoners met een ja/ja-sticker.

Andere gemeenten overwegen dat voorbeeld te volgen, tot ergernis van de traditionele folderverspreiders. Zij wijzen er onder meer op dat papieren reclamefolders voor de meeste aanloop naar fysieke winkels zorgen, iets wat door Q&A wordt bevestigd. Online folders hebben volgens het onderzoeksbureau een ander effect. 32 procent van de consumenten geeft aan geprikkeld te worden om naar een fysieke winkel te gaan na het lezen van een digitale folder, terwijl 21 procent in een webwinkel aankopen gaat doen.

Online reclame wordt steeds populairder, meldt Q&A verder. Digitale folders zouden nu nog vooral een aanvulling zijn, maar de verwachting is dat steeds meer consumenten die gaan lezen. 63 procent van de ondervraagden doet dat nu via de website van de retailer.

Reacties 1


Emile Muijsson 10 jan, 15:12

Op dit moment heeft circa 25% van Nederland een sticker dat ze geen folders willen. Dus 75% wel....
Als dit onderzoek zou kloppen gaat 67% een sticker plakken? Dus bijna iedereen gaat een sticker plakken? Misschien zomaar eens 10 mensen vragen en zien of 7 dit gaan doen?
En in Amsterdam wilde 50% geen folders, nu ineens 67% wel?
Misschien goed om iets meer informatie te delen dan dit....

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!