Klanten van webwinkel Bynco kunnen ook de inruil van hun auto online afhandelen. Bij een aankoop bij de RetailRookie krijgen ze binnen 24 uur twee biedingen op hun huidige auto, waar ze uit kunnen kiezen.
Bynco werkt voor de inruilmogelijkheid samen met twee inkooppartners: Autorola en Autotaxatie Partners. Door met biedingen van verschillende partijen te werken, kan de consumenten volgens de startup de prijzen vergelijken en beter inschatten of de bieding reëel is. “Het uitbrengen van twee biedingen tegelijkertijd is uniek in Nederland”, aldus general manager Jeroen Veldman.
Klanten moeten voor het inruilen meer dan alleen het kenteken en de kilometerstand in te vullen. Zo wordt hen gevraagd een aantal foto’s van de auto te uploaden. “We willen mensen de gelegenheid geven om hun auto bij inkopers zo goed mogelijk te presenteren”, zegt Veldman.
Als er een overeenstemming wordt bereikt over de inruilprijs, wordt de waarde verrekend met de aanschafprijs van de nieuwe auto. Als de aankoop vervolgens door Bynco wordt thuisbezorgd, wordt de inruilauto gelijk meegenomen. De bezorgers zorgen ter plekke voor de vrijwaring ‘als alles conform opgave is’.
Veldman liet vorig jaar in RetailTrends al weten plannen te hebben om klanten te helpen bij de inruil van hun huidige auto. Het bedrijf zette zich begin 2017 in de markt als eerste webwinkel voor (jong gebruikte) auto’s.
Reacties 0