Duetz heeft in twaalf uur tijd ruim 1,2 miljoen euro opgehaald onder externe investeerders. Doordat eerder al ruim 550 duizend euro in de eigen klantenkring werd opgehaald voor de overname van Adam Brandstores, is de crowdfundingcampagne via Collin Crowdfund voltooid.
Het totaalbedrag van 1,75 miljoen euro was voor het platform de grootste leningaanvraag tot nu toe. Dat de campagne in recordtempo is afgerond, komt voor ondernemer Pim Duetz niet als een verrassing. “Ruim dertig procent was al opgehaald in mijn eigen netwerk. Dat gaf natuurlijk al veel vertrouwen in een goede afloop”, zegt hij tegen RetailTrends.
De keuze voor crowdfunding is onder meer het gevolg van een starre houding bij banken om moderetailers te financieren. Er is volgens Duetz ten onrechte een beeld ontstaan dat er geen bestaansrecht meer is voor het middensegment. “Dat zijn de banken die elkaar napapegaaien.”
Doordat de laatste jaren veel winkels omgevallen, zou er juist ruimte zijn ontstaan in het middensegment. Bovendien ziet de ondernemer consumenten uit het topsegment ‘een treetje lager inkopen’. “Hij wil wel goede kleding, maar voor een scherpe prijs. Dat is precies waar Adam voor staat.”
Duetz werkt achter de schermen onder meer aan een nieuw IT-platform voor zijn twee modeketens. Lees op RetailTrends meer over de plannen van de mode-ondernemer met Adam, dat op 1 maart officieel wordt overgenomen.
Reacties 0