Frank About Tea bemachtigt plekje op Forbes-lijst

Oprichters Valerie Hirschhäuser en David Kellerman van Frank About Tea zijn geselecteerd voor de 30 under 30-lijst van zakenblad Forbes. Ook medeoprichter Hans Ober van TicketSwap staat in de lijst van ‘jonge ondernemers, innovators en gamechangers’ in de retail en e-commerce.

Forbes selecteert jaarlijks vooruitstrevende en veelbelovende ondernemers onder de dertig jaar. Frank About Tea dankt zijn uitverkiezing aan zijn duurzame abonnementsmodel voor thee, waarvoor direct bij de boer wordt ingekocht. De RetailRookie verwacht dit jaar een omzet van tweehonderdduizend euro te behalen.

Behalve het direct bij de bron inkopen, zijn er nog twee dingen die Frank About Thee anders doet dan de traditionele theesector. Zo worden er volgens Hirschhäuser geen aroma’s toegevoegd of blends aangeboden, maar thee in de puurste vorm. “En om weg te komen van het stoffige imago dat thee onder veel consumenten heeft, zijn wij veel bezig zelf unieke smaakcombinaties te creëren”, aldus de medeoprichter. 

Over een aantal jaar wil Frank About Tea een begrip zijn, vergelijkbaar met Tony’s Chocolonely. “Die hebben er negen, tien jaar over gedaan om bij Albert Heijn te liggen”, aldus David Kellerman vorig jaar in RetailTrends. “Wij hopen het sneller te doen.”

RetailTrends