Pearle-moeder ziet vergelijkbare omzetgroei teruglopen

Pearle-moeder ziet vergelijkbare omzetgroei teruglopen

GrandVision heeft in 2017 een totale omzetgroei van vier procent geboekt. De vergelijkbare groei bleef steken op 1,8 procent, 0,4 procentpunt minder dan een jaar eerder.

Het brillenconcern kende vooral een moeizaam laatste kwartaal. De vergelijkbare omzet daalde toen met 0,8 procent, terwijl een jaar eerder nog een groei van bijna vier procent werd geboekt. Het moederbedrijf van Pearle en EyeWish wijt dat aan het lagere aantal verkoopdagen door Kerst, dat op maandag en dinsdag viel. 

De totale omzetgroei van GrandVision is iets hoger dan in 2016, waarbij het optiekconcern profiteerde van gunstige wisselkoersen. Zonder die effecten kwam de groei uit op 5,6 procent, tegenover 6,1 procent een jaar eerder.

GrandVision nam vorige maand zonnebrillensite Zonnebrillen.com over, waarmee het zijn online positie in Nederland en België wil versterken. Eind volgende maand maakt het concern zijn volledige jaarcijfers bekend. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!