Zo ziet het eerste hotel van Muji eruit

Zo ziet het eerste hotel van Muji eruit

De Japanse retailer Muji heeft een nieuwe winkel geopend in Shenzhen. Dat het een van de grootste is van China is niet eens het meest bijzonder. De winkel bevindt zich namelijk in het allereerste Muji Hotel.

Anti-gorgeous en anti-cheap, zo omschrijft Muji het ontwerp van het hotel met 79 kamers. De opening is naar eigen zeggen een antwoord op de veranderende rol van reizen, dat niet meer ‘buitengewoon’ maar ‘gewoon’ is. Uiteraard is het hotel ingericht met de eigen collectie meubels en huishoudartikelen.

De hotelkamers bevinden zich op de vierde, vijfde en zesde verdieping. Op de twee verdiepingen eronder kun je shoppen bij Muji. Op ruim 1700 vierkante meter vind je reisartikelen, meubels, opbergitems, voedsel, kleding, cosmetica en verzorgingsproducten. Ook worden er workshops en andere events gehouden.

Het hotel is verder voorzien van een restaurant. Hotelgasten kunnen bij Muji Diner terecht voor maaltijden van over de hele wereld, onder meer bereid met lokale ingrediënten. Uiteraard is een deel van het servies in de winkel te verkrijgen. Ook een bibliotheek – 24 uur per dag open voor al het publiek – en een kleine fitnessruimte ontbreken niet in Shenzhen. Verder zijn er drie vergaderruimtes te huur.

Het eerste hotel van Muji ging 18 januari open. De ‘Japanse HEMA’ opent nog zeker twee hotels. In maart gaat de tweede locatie open in Beijing, een jaar later gevolgd door Tokio. In de Japanse hoofdstad komt het hotel op de bovenste verdiepingen van een nieuwe flagshipstore in Ginza, die de grootste van de retailer tot dan toe wordt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in