De week in vijf transformaties

De week in vijf transformaties

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf transformaties.

Carrefour
Het transformatieplan van Carrefour doet deze week veel stof opwaaien. De Franse supermarktketen schrapt duizenden banen in eigen land, en laat zich ook in België niet onbetuigd. ‘Een sociaal bloedbad’, noemen de vakbonden het zelfs.

Lees verder bij de Gazet van Antwerpen: http://bit.ly/2BulITG.

Inditex
De manier waarop consumenten hun aankoopbeslissing nemen verschuift snel als gevolg van de ingrijpende veranderingen in de manieren waarop we communiceren. In deze tijd moeten retailers volgens Inditex-ceo Pablo Isla nieuwe ervaringen bieden, terwijl ze aan de fundamentele waarden vasthouden. Hij telt vier pijlers onder de transformatie van de retailsector.

Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/2EaEnGW.

Holland & Barrett
Steve Carson maakte in het Verenigd Koninkrijk naam als directeur van Argos, waar hij de voormalige cataloguswinkels voorzag van een ‘digital first’-strategie. Onder zijn leiding werd het bedrijf zo’n twee jaar terug verkocht aan Sainsbury’s. Nu mag Carson bij Holland & Barrett een deel van dat kunstje herhalen. De gezondheidswinkelketen heeft sinds vorig jaar een nieuwe eigenaar en staat nu voor een digitale transformatie.

Lees verder bij Nutra Ingredients: http://bit.ly/2Fjn4TA.

Toys’R’Us
Even leek het einde voor Toys’R’Us nabij, toen voor de feestdagen een bescherming tegen een faillissement moest worden aangevraagd. Inmiddels liggen er plannen om de speelgoedketen er bovenop te krijgen. Zo gaan er circa 180 winkels in de Verenigde Staten dicht. Topman Dave Branden laat in een boodschap aan klanten weten wat de gevolgen zijn.

Lees verder bij Toys’R’Us: http://bit.ly/2Ef3eJX.

Topvrouwen
Retail’s Big Show zit er weer op voor dit jaar. Op de tweede dag stond er een reeks presentaties van vrouwelijke (oud-)bestuurders op het programma, waaronder die van CVS en General Electric. Uit die presentaties zijn vier wegen naar een retailtransformatie te halen.

Lees verder bij NRF: http://bit.ly/2neGl1C.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in